Pages

Tuesday 31 July 2012

Hasil Sentuhan Bakat Semulajadi

Apa khabar semua? Rasa sudah selang beberapa hari saya tidak menulis entri terkini. Keletihan dan kesuntukkan masa menyebabkan mood untuk bercerita kurang. Tapi hari ini mood saya naik mendadak, semuanya disebabkan gambar-gambar lukisan yang menarik yang sempat saya muat turun buat tatapan semua yang berkesempatan menjenguk ke laman blog ini.

Apa yang boleh saya katakan, tersentuh hati, terimbau nostalgia lalu, saat melihat keindahan lukisan tema klasik ini. Ada sesuatu yang menyentuh perasaan tika melihat calitan dan kehalusan warna-warna lembut yang memberikan jiwa seribu ketenangan. Memanggil hati menginginkan lukisan-lukisan ini buat hiasan ruangan rumah yang tersendiri. Apa yang mampu saya katakan perasaan itu istimewa dan sukar terucap oleh kata-kata. Hati berbisik, keindahan bakat itu adalah kurniaanMu Tuhan yang diterjemahkan diatas kanvas putih bagi ditafsir mereka yang mengerti nilai kesenian semujadi itu. Mari kita selami bisikan hati seorang pelukis...


(Indahnya)

(Ringkas & sejuk dipandang) 

(Misteri sebuah kesunyian) 

(Nostalgik)

(Seribu misteri)

(Dialam fantasi)


Nota: Melukis adalah sebahagian dari diri saya sejak kecil...minat itu tidak pernah padam, malah menjadi kebanggaan bagi kami adik-beradik suatu masa dahulu. (Banggalah menjadi diri sendiri walau apa jua pencapaian kita setakat ini). 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.